Snart slut

Jag brukar göra en lista i huvudet med allt jag ska läsa och alla uppgifter som ska skickas in etc. men just nu är den listan rätt tom. Det börjar lida mot slutet av terminen. Det känns som att inget och allt är kvar. Det finns så mycket jag skulle vilja läsda inför sommaren. T.ex. Antonovskys bok, Kris.boken med Cullberg, Den besvärliga patienten, klinisk omvårdnad 1 och 2 från pärm till pärm skulle kännas bra, men det är flera tusen sidor så det skulle nog inte fastna så mycket... Vad är viktigt då? Stroke, diabetes, lungor, mage-tarm ja...allt. Hmm. Lite anatomirepetition vore ju inte heller fel och när man ändå läser det ligger ju fysiologin nära. Sedan är det examensuppgifterna från kursarna som ska läsas och en ska man lämna kritik och frågor på. Sedan blir det ju antagligen en omtenta. Oj vad mycket det blev helt plötsligt, en ganska diger lista ändå. Dessutom måste jag ta reda på vad PAC är. K. skrev om det på sin blogg och jag googlade men kom inte rätt. Har jag missat något? Vänta lite nu, det står för port-a-cath va? Jo det gör det nog. Låter ju logiskt.

Kommentarer
Postat av: Karin

Kanske inte förkortas så men har för mig att det stod PAC på KTC-listan när vi hade genomgång. Och japp, syftade på port-a-cath =)

2010-05-10 @ 16:51:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0