Några recensioner

Åh vad jag gillar att ha lite fritid. Alltså tid när man är helt ledig och inte har en massa saker som man borde läsa men inte orkar till skolan. Senaste tiden har jag läst de två första böckerna i Arn serien av Jan Guillou. De är bra men nu behöver jag en liten paus. Lagom är bäst så jag ska läsa några andra böcker emellan.

Jag har nu börjat med Och en grej till av Eoin Colfer. Del sex av tre i Liftarens guide till galaxen (Ja det ska stå så!). Ny författare, Adams har avlidit men jag måse säga att jag är imponerad ev Colfer. Redan i förordet kan man läsa dettta stycke:

"Först dyker en animerad ikon upp i en pixelblixt och talar om att du har fått tre träffar, vilket är förvirrande eftersom fem faktiskt är uppradade nedanför, numrerade på vanligt sätt.
Faktainformation: Detta är under förutsättning att din uppfattning om numerisk ordning är från liten till stor och inte från derivativ till inspirerande, så som fallet är med folfangiska sniglar vilka bedömer ett tals värde utifrån dess forms konstnärliga integritet. Folfangiska snabbköpskvitton är sköna band, men den folfangiska ekonomin brakar ihop minst en gång i veckan."

Jag bara ler när jag läser den här boken. Love it. Ska bara läsa en sida till...

Har även tittat på film i helgen. Såg Law Abinding Citizen med bland annat Gerard Butler (yummi!). Filmen blir ju bra bara han är med. Den handlar om en pappa (Butler) vars familj blir mördad framför ögonen på honom. Ena gärningsmannen kommer undan lätt efter en deal med advokaterna och nu ska Butler ta hämnd. En riktigt bra film. Jag försökte lista ut vad som skulle hända hela tiden men det gick inte. Den tog hela tiden nya vändningar och allt avslutades på ett väldigt oväntat sätt.

Jag kollade även på Sherlock Holmes. Se den INTE. Den var otroligt seg. Höll på i över två timmar men en och en halv hade räckt. Nej, inte värd att se enligt mig. Hade höga förväntningar men de sprack redan i början av filmen när den aldrig kom igång.

Igår visade de dock en underbar film på TV (Jag vet, jag är TV/filmberoende men än så länge klarar jag min vardag = inget missbruk, tur.). Jaja filmen heter The Jane Austen Book Club. Sex olika människor bestämmer sig för att starta en bokklubb och läsa...tada Jane Austen böcker (Vem hade kunnat ana?!). En bok i månaden och man får följa deras liv runt om samtidigt. Jag älskade den. En riktig tjejkvällsfilm. Blev lite sugen på att gå med eller starta en bokklubb. Vore inte det kul? Träffas en gång i månaden och äta god mat samtidigt som man diskuterar boken man läst. Någon som är sugen? Fast då kanske det inte skulle bli lika kul att läsa. Det kanske blir som i skolan dä man är "tvingad" att läsa en bok är det inte lika kul, men nu skulle man ju få välja böckerna själva i klubben, en bok per träff och lika många träffar som man är medlemmar.

Hörde den här låten på radion i morse och gillar: