Min lilla bäbis

Usch bokade tid för kastrering av Salsa. Fick tid på fredag redan, nåja nu behöver jag ju bara vara nervös i fem dagar istället för jättelång tid. Så nu ska min lilla bäbis opereras på fredag. Gulp. Hon ska fasta också, det måste jag komma ihåg på torsdag.

Det blir antagligen en till liten misse i sommar. Den är på gång mammans mage än så länge men jag vill ha en kompis till Salsa nu när jag börjar jobba heltid. Pax är ju inte hemma på dagarna så hon behöver någon att busa runt med. Vill dock inte ens tänka på vad som kommer hända med lägenheten om man har två stycken... Jag har verkligen blivit kattfrälst. Jag är på god väg att hamna i en stuga på landet med 65 katter som enda vänner, fågelbo frisyr och galen blick, crazy catlady in the making så att säga.

Imorgon börjar praktiken. Nervöst. Det känns som att det gäller att ge järnet på denna period. Det är nu man ska klara det mesta själv. Fan det är inte långt kvar tills vi är klara. Herrejösses vad nervös jag är inför det.

Idag ska jag hämta en ny lägenhetsnyckel eftersom de ska byta lås. Sedan ska jag köpa ett busskort också, det kommer svida. Dessutom ska jag skriva ett arbete på 1500-2000 ord om illamående som jag valt. Det ska vara klart på fredag. Jag har idag och på torsdag eftermiddag på mig, hoppas vi inte måste lämna in så tidigt för då har jag några timmar till på fredagen. Jaja det ska nog gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0