La Lunga

Välkommen till cirkus la Lunga borde det ha stått första dagen jag kom till praktiken. Riktigt rörig avdelning stundtals, men kul, och varje syrra har hand om tolv (12!) patienter. Jag kommer lära mig en del, framförallt om palliativ vård. Ibland får jag nästan lite klaustrofobi när jag ser hur svårt vissa har att andas. Vill bara hjälpa dem att ta ett djupt andetag men det går inte. Känns efter ett tag som om jag själv har svårt att andas. Vill hjälpa dem hosta upp slemmet som rosslar men vet inte hur. Vad göra när inga mediciner fungerar. Sjukgymnasten?

Idag gick jag halvdag för att kunna skriva lite mer på uppgiften... Hur mycket tror ni det blev? 100 ord till kanske. Oops. Så fruktansvärt skoltrött just nu men idag är det bara en månad kvar. Fattar ni EN månad kvar tills jag är färdig.

Idag har jag lallat på denna låt. Man bara måste älska en kille som hoppar runt med kaninöron och käkar morötter i sin video. Robbie Williams såklart:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0