Jag vill inte

Jag vill inte åka på praktik idag. Orkar inte höra alla minuspoäng och dåliga skämt. Jag orkar inte. Bara två dagar kvar nu.

Dagens goda gärning. Bokade in blodgivning om en vecka. Var ett tag sedan nu.

Numera är Salsa försäkrad. Fick ett ryck när hon kom sladdandes genom hallen, över soffbordet, avstamp på min mage, mellanlandning på golvet och ett skutt upp i fönstret. Eller nästan. Hon missade fönsterbrädan och hamnade i elementet. Lite groggy men hittade snabbt en glitterboll att leka med. Delar numera in min tid i BC, before cat och AC, after cat. BC var tiden då jag hade prydnadssaker och blommor i fönstren. Nu AC bryr jag mig inte ens om att ställa undan dammsugaren mellan gångerna.

Nehe, kanske dags att fixa lite med den där legetimationen. Sedan blir det lunch. Hittade spenatsoppan som jag gjorde när Labolina var här för några veckor sedan. Jag tänker inte ens öppna burken, den går i sopen. Hittade även lite gammal yoghurt och mjölk, mysigt. Skulle behöva städa lite också. Orka! (Vadå fjortis?!)

Sovmorgonen imorse gick sådär. 06.30 gav jag upp. Degade lite i soffan efter promenixen med Il dogo, lite piggare.

Vill inte bli bedömd imorgon igen. fjärde gången på typ 15 veckor. Jaha, då ska vi se. Vilka är målen. Hmm, jag förstår inte vad de menar. Nej inte jag heller. Vore det så svårt för skolan att skriva raka, enkla, tydliga mål. T.ex. eleven ska själv ha hand om tre patienter. Inte eleven ska ta ansvar och visa på att hon kan inhämta ny kunskap vid behov för att utvecklas i sin roll bla, bla, bla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0