Ett lite längre

Kanske dags för en lite längre update. Har nu orkat starta datorn. Tror jag håller på att få sms-tumme. Förbered er på ett inlägg om lite allt möjligt...

Idag var jag på arbetsintervju. Fasen vad jag inte tycker om det. Gillar inte att analysera mig själv och berätta vad jag är bra på, mina negativa sidor, hur jag hanterar anhöriga, om jag är empatiskt, hur jag ser på ledarskap etc etc. Jag vet inte hur det gick. Vi höll på i en timme nästan och det var tre stycken intervjuare mot mig. Det kändes lite så. Jaja får jag det är jag nöjd och om inte så var det väl inte meningen. Lite iriiterad på mig själv att jag sa medicin, kirurg och psyk som mina tre önskningar. Varför psyk? Det bara slank ur mig. Men det kanske vore ganska bra. Om man har bestämmt att jag gör ett halvår så får jag ju prova på. Tror det kan vara nyttigt och inte bara ha somatisk vård men jag kanske tappar mycket tekniskt i början. Varför sa jag psyk? Äh, det är bra med en utmaning. Det kanske verkligen är min grej.

Var också uppe på avdelningen och hälsade på. Jättetrevligt bemötande, nyrenoverade lokaler och en utsikt att vara lycklig över. Kändes som en fridfull avdelning. Huvuddelen av patienterna har 1. KOL (fasen vad bra jag gått på lungan!) 2. Infektioner och infektioner efter operationer (kommer få imunförsvar som heter duga) och 3. Kramper. Sedan kommer lite diabetes ach andra mindre grupper. Inga strokepatienter längre. Det jobbar 25 syrror och 34 undersköterskor på avdelningen. STOR. 36 platser. En syrra och två undersköterskor har hand om 9-10 patienter. Låter lagom. På lungan har de 12-13 om de inte har överbeläggningar. Lite mycket.

Lägenhetens standard ligger lite...ok mycket efter.

Ska bli bättre på att ladda upp bilder. Det är roligare att läsa bloggar med mycket bilder. Mattes lilla pappegojja. Vad göööör du?:

På vägen hem hörde jag denna låt i bilen och blev genast på bättre humör. Kom att tänka på våra Sing Star
kvällar och bilresor genom Örebro med kameror och rödljus. Sväng däråt, ditåt, rakt!!!




Köpte present idag till mamma. Kalas i helgen. Härligt att träffa släkten igen.

Men herregud! Kollar på kändishundtränaren i norska hollywoodfruar, jag vet jag är sorglig som kollar på det, men vad håller killen på med?! Oh may gaaad!

Har hittat avslutningskläder och festkläder tills på lördag. Vad roligt det ska bli. Hittade en jättesöt tunika men problemet var att det var puffärm. Ni kanske inte har tänkt på det men jag har rätt breda axlar. Det gör att så fort jag får på mig puffärmar ser jag ut som en italiensk maffiaboss. Jag skojjar inte. Provade den ändå. Näja, blev ett gott skratt i provhytten i alla fall. Hittade snygg klänning utan puffärm och snyggt linne, kanske kommer det bilder om jag orkar.

Stackars hund han der ju livrädd ut!

Imorgon ska jag försöka mig på en sovmorgon. Energin är inte på topp nu och kommer inte få ledigt förrän i september. Kan inte sova på mornarna längre. Vaknar trött men kan inte somna om. Mina lediga dagar spendarar jag med att vila/sova för att få lite energi. Det är så psykiskt jobbigt just nu så kommer det vara ett tag framöver. Älskar det här men det tar på en. Oro inför framtiden, eller inte oro jag bara vill veta hur det kommer se ut. Vill se hur närmaste tre åren kommer se ut. Jaja det löser sig nog.


Kommentarer
Postat av: Johan

Lätt att jag vill se dig hur du ser ut som en Italiensk maffiaboss :D! Tror att du skulle se ganska söt ut.

2010-05-24 @ 23:24:57
Postat av: Emmy



:)



NEJ DÄR! SVÄNG DÄR. VÄNSTER!!!!

2010-05-25 @ 07:34:58
URL: http://artanimagen.blogg.se/
Postat av: Karin

Varför har du snott en bild på min lägenhet? Ser ju ut precis sådär här också.. =) Och ja det är psykiskt jobbigt nu. Skönt att höra att någon mer känner så. Alla verkar bara så glada.. =/ Jag är glad och psykist utmattad =)

2010-05-25 @ 11:21:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0