Duktigt barnbarn

Imorgon ska jag börja dagen med att lägga om farfars sår. Såg inte alltför svårt ut. Han hade fått med sig lite Sorbact, sterila kompresser och Mepilex (?). Hjälp blandar alltid ihop dem. Nåja den ljusbruna med "förklistrad" kompress. Brukar alltid läsa på förpackningen när jag ska dokumentera. Duktigt barnbarn alltså, om det inte vore för en liten detalj... Jag vet inte vad han heter. Kom på det häromdagen att jag vet inte vad min egen farfar heter. Jobbigt. Såhär är det, han har två namn A och G. Frågan är vilket som är hans förnamn och vilket som är mellannamnet. Pappa säger A oftast men ibland säger han G också. Farmor säger lika ofta A som G. Oftast G när hon är lite arg. Kanske får smygtitta vilket han får post till. Tror mest på A eftersom pappa heter det i mellannamn. Dock inte helt säker. Jaja jag tänker ändå fortsätta kalla honom farfar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0