Te junkie

Efter tre veckors psykpraktik där allt jag gjorde var att stirra ut i luften och dricka te så är jag nu lite beroende. Har två favoritkoppar som rymmer riktigt mycket. Och ja det stavas te. T-E. Inte the, thé. Det är bara en töntig stavning tycker jag.

Nåja behöver tips på lite goda tesorter. Börjar tröttna lite på mitt nuvarande red forest fruit från lipton även om det är väldigt gott. En gång gick jag in i en teaffär och bad om att få ett gott, svart, fruktigt te. Det första hon tog fram luktade underbart och var otroligt gott. Om jag bara kunde komma ihåg vad det hette... Så tips på nya favoriter mottages tacksamt.

Nej, nu är det dags att brottas med hunden. Klorna ska klippas vare sig han vill eller inte. Tror jag tar Salsas med på en gång. De är så vassa.

Kommentarer
Postat av: Emelie

söderte är super och allt med grädde i smaken =)

2010-03-23 @ 21:47:03
Postat av: Johan

Inte fattat tycke för grönt te? Skulle då ha rekommenderat Buddha Sencha, både fruktigt och lite blommigt.

2010-03-24 @ 02:35:09
Postat av: Sara

Mangote :) min favvo!

2010-03-24 @ 19:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0