Ojojoj

Va segt det är! Idag har jag varit på praktiken i åtta timmar. Jag har varit med och dela ut tre medicinpåsar. Gått med promenadgruppen. Femtio minuters promenad i Hbh. Underbart. Men man blev i alla fall pigg av kylan. Sedan lärde jag mig hur alkomätaren fungerar (används när patienter ska få Antabus. Antabus + alkohol --> riktigt dååålig patient). Resten av dagen har jag arbetat med min uppgift och snurrat på stolen. Har även lärt mig att mottagningen inte har någon som helst akututrustning. Det mest avancerad de kan göra är att ta blodtrycket. Stabilt. De ger ju ändå injektioner, tänk om någon är allergisk eller får andra komplikationer? Tur vårdcentralen ligger vägg i vägg. Känns lite oproffsigt.

Imorgon ska psykologstudenten öva tester på mig och jag ska lära mig vad han testar för något och varför. Grilla han med frågor. Hoppas jag förstår vad han säger bara. Det är han som jag trodde kom från ett annat land eftersom han bröt så. Som visade sig kom från skåne. Jag visste att det var något lurt med honom. Tur jag inte frågade vart han kom ifrån. Pinsamt.

Nu ska jag ta tillbaka mina vindruvor som katten har snott och spritt över hela lägenheten. Gaah.

Kommentarer
Postat av: Johan

Haha, så allvarligt är väl inte skånskan? Men visst låter den udda ^^

2010-03-01 @ 21:49:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0