Lugnt och fint

Började dagen ganska bra. Vaknade tidigt som vanligt. Hjälpte mormor med att tvätta bilen bakom Lidl, rätt kul faktiskt.

Hemma igen fick jag världens huvudvärk. Den bara slog till som en blixt från klar himmel, som om någon spikat en tio centimeter lång spik rakt uppifrån in i huvudet. Gjorde så ont att jag var tvungen att sätta mig en stund. Genast självdiagnostiserade jag mig med ett brustet aneurysm och stroke som följd. Herregud jag är ju bara 21 år gammal, ska jag redan få en hjärnblödning!? Nåja, bestämde mig för en Ipren men ångrade mig. Kan ju inte ta ett NSAID-preparat som gör blodet mer lättblödigt nu när jag sitter med en stroke så det blev en Alvedon istället. Woho har faktiskt lärt mig lite i skolan. Tur.

Efter en stund märkte jag att jag inte direkt visade några tecken på en skadad hjärna så jag bestämde mig för att ta en apelsin. In svassar katten och sätter sig på stolen mittemot. Luktar lite, rynkar näsan och kisar med ögonen på mig. Hon tycks undra över hur jag kan äta något så fullkomligt vidrigt.

Helt friskförklarad la jag mig och tittade på TV en stund. Planen var ju att plugga. Fy fasen vad jag skjuter på det. Det är snart dags.

Avslutar med Salsa i sitt ässe. Hon slåss mot sin ärkefiende som flyttade in för några veckor sedan.:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0