Västerås

Sitter och funderar på om det är värt att söka jobb i Västerås. Det är ju inte så långt hem då men att flytta till en helt ny stad utan att känna någon alls känns jobbigt. Om jag nu får jobbet. Samtidigt kan det vara bra att testa vingarna lite och en timme med tåg hem känns inte jättelångt. Samtidigt känns det som en oändlighet eftersom jag är van att träffa släkt (framförallt mamma, pappa, brorsor, mormor, farmor, farfar) och vänner varje dag. Dessutom har vi Paxet... men jag har pratat med mamma och han kan bo kvar hos dem i början om jag måste söka jobb utomläns. Tills jag hinner ordna med hundvakt/dagis. Vore så fruktansvärt skönt att få jobba på ett sjukhus på en gång. Vill inte jobba inom kommun och efter att ha sökt i Örebro är jag inte så jätteentusiastisk över mina chanser här. Fan vad svårt det är. De flesta jobben verkar finnas i Stockholm men där känner jag bara Labolina som råkar befinna sig utomlands för tillfället. Avundsjuk? Jepp. Vill också hoppa fallskärm och titta på pingviner.

Söka till Göteborg kanske? Där bor ju Emmy och magen. Sedan har jag ju lite släkt där också. Jag såg att de sökte i Boden men det klickad jag snabbt förbi...Lite väl långt. Någon annan som behöver anställa en nybakad sjuksköterska till sommaren?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0