Salsius kattus busus

Kom hem igår efter en sväng hos mormor. Kliver in i lägenheten och ser att det ligger strumpor överallt. De som hängde på torkställningen förut gör inte det längre, eller jo EN liten strumpa har Salsa lämnat kvar. Därför inleddes den stora strumpjakten och när jag hade hittat sex strumpor hade den lilla som ensam hängt kvar också försvunnit. Efter lite letande återfanns den i kattunneln men den stora frågan återsrod, var är den andra?! Det krävs två strumpor för att göra ett par. Jag letade och letade och letade. Ingen strumpa. Suck.

Senare på kvällen när jag ska gå och lägga mig kommer Salsa krypandes mellan väggen och min säng, det gick mycket enklare när hon var mindre. Men i munnen har hon min strumpa. Seger. Tog den snabbt till hennes stora förtret men sedan fick hon sin glitterboll och allt var glömt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0