Gott Nytt År!

Årets första roliga sms löd: Gott nytt as!!!
Man bara måste älska T9.

Nyårsafton spenderade jag hos moster i en liten röd stuga på landet. För att i största möjliga mån undvika raketsmällar. Pax fick nästan psykbryt på eftermiddagen innan vi kom ut dit. Springer ett varv i lägenheten efter varje smäll för att sedan återvända och ligga så nära mig som möjligt (gärna i knät) och darra. Radion på i köket och TVn på i vardagsrummet, vilken blandning det blev. Visst nyår vore ingenting utan fyrverkerier men måste det smällas hela dagen? Och nästa dag...

I år har jag två nyårslöften.

Nummer 1. Tro mera på mig själv. Jag kommer bli en jävligt bra syrra och kommer stå där i juni och få den där jädrans legitimationen! So what om jag inte får jobb på en gång. Det kommer lösa sig. Det gör det alltid, på ett eller annat sätt.

Nummer 2. Detta löfte blev aningens försenat och kom till idag. Efter att ha ätit godis, marsipan och kladdkaka hela dagen mår jag nu sjukt illa. Försöker lugna det genom att dricka en massa vatten för att späda ut sockret. Jag är nämligen väldigt sockerberoende. Nu har jag bestämt mig att hoppa på mammas, pappas och Ls nyårslöfte. Så det blir godisuppehåll från och med idag. Minst sex månader utan godis.


Kommentarer
Postat av: Emmy



Tack för kramen! Kram på dig med. Fina löften du gett dig själv. Det där med sockret har man ju provat ett antal gånger själv :-)

2010-01-03 @ 16:14:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0