Dagen idag

Grupparbete om misstag i vården. HLR genomgång. Kul och alltid nyttigt. Föreläsare från socialstyrelsen. Intressant faktiskt.

Klippt klorna på Salsa. Gick bra. Hon spann även fast jag höll fast henne. Sedan fick jag besök av en dörrförsäljare. Han var trevlig tills jag sa att jag inte var intresserad av att köpa hans uppslagsböcker för 220 kr/mån i 2 år. 5000 kr! Ja menar det är ju en hel semesterresa. Han blev sur när jag tackade nej för jag tyckte inte det lät så bra. Hälften av de totalt sex böckerna var inte ens tryckta än! Blev väldigt sur över hans kommentar "ja men du ser ju inte ut som någon fattiglapp direkt". Mamma föreslog att jag skulle köpa en kedja så att jag kan stoppa dem i dörren. Helt plötsligt var han inne och satt på soffan. Hur gick det till? Lite skrämmande dock att han visste att jag läste till sjuksköterska och nu var jag bor och han frågade hur gammal jag är,vart jag bott förut, när jag är klar som syrra. Tänkte mig inte för utan svarade för han var jättetrevlig. I alla fall tills jag tackade nej... Ska börja stoppa försäljarna i dörren. Säga att Pax inte är att lita på kanske. Det behöver ju inte de vet att han inte är. Men han låter ju farlig när han skäller. "Nej alltså han är jätteaggressiv, litar inte på han för fem öre med nytt folk...vad har du för försäkring? Var det länge sedan du tog stelkrampsspruta? För då är det nog ingen bra idé att träffa han... Du är inte rädd för blod va?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0