Sov du lilla videung...

Har precis släckt lampan när jag hör världens duns och ett rassel från skrivbordet. Hjärtat i halsgropen och pulsern skenar. Tänder lampan och ser att Salsa har vällt omkull soptunnan som nu rullar över hela golvet mot Pax leksakslåda (tur påsen var tom).

Salsas reaktion: Woooooow.
Pax reaktion: Aaaaaaaaaaaah den kommer äta upp mig!!!!!! Eller ännu värre. DEN FÖRSÖKER TA MINA BEN!

Pax vågar inte hoppa ner från sängen eftersom papperskorgen kan gå till anfall och Salsa försöker lista ut hur hon ska kunna göra det där igen. Ställer tillbaka den på sin plats och lyfter iväg katten som ska riva den igen. Pax försöker förtvivlat rädda sina älskade ben genom att bära upp dem i sängen. Lovely. Till slut ligger jag, Pax, Salsa, fyra ben, en repleksak och en glitterboll i sängen. Släcker lampan för ett nytt försök till lite sömn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0