Inne i läskupan

Sedan i julas har jag börjat läsa vanliga böcker mer och mer. Jag är en riktig periodare när det gäller att läsa och just nu har jag et återfall. Sedan nyår har jag läst:

Ljudet av ditt hjärta, nummer tre i twilightserien av Stephenie Meyer.
Så länge vi båda andas, nummer fyra i twilightserien av Stephenie Meyer.
Insidan av Liam Norberg
Karriär och köksbesvär av Sophie Kinsella
PS Jag älskar dig av Cecilia Ahern
Aldrig fucka upp av Jens Lapidus

och igår börjad jag på Dan Browns senaste nämligen Den förlorade symbolen. Älskar verkligen hans böcker. Vill gärna tro att allt är så invecklat, mystiskt och fyllt med symboler som han vill få det till. Har snart läst en tredjedel och har svårt att lägga ner den. Tur att det är bokrea snart så jag kan fylla på med lite nya böcker, mitt lager börjar sina...

Fast egentligen borde jag skriva på mitt CV och personliga brev tills imorgon och börja på hemtentan. Det ska jag göra. Ska bara läsa ett kapitel till. Kanske två....

Funderar på att önska mig en gitarr i examenspresent. Vill så gärna ha en egen stålsträngad för det är bättre ljud i dem tycker jag, men det gör betydligt ondare i fingrarna att spela. Blev sugen i helgen när jag lånade lilla lillebrors. Vore kul att ha en hemma. Tror inte lillbrors var så himla dyr och man kan ju alltid önska. Annars kan jag sno stora lillebrors för han orkar inte stränga om sin så den står bara.

Kan inte fatta att jag snart är färdig sjuksköterska! Jösses. Lilla jag ska ta hand om intet ont anande sjuklingar.

Den här sången får mig alltid på spelhumör framförd av en av mina favoritartister Sofia Karlsson. Så underbar text:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0