Svårt att komma på en rubrik med ett så splittrat inlägg...

Jaha då var helgen över och första "arbetsdagen" också.

Var och hälsade på mamma och pappa i helgen och jag saknar lite att bo hemma. Det är så skönt att ha sällskap hela tiden. Plus att man får skratta gott åt kommentarer som "Han ritade mig på kinden, så jag slog honom med limpan i huvudet". Jag saknar mina syskon. Inte riktigt samma sak och bara träffas lite då och då.

Måndagen bjöd på EKGn, sår och venprover. Åtta prov blev det och behövde bara sticka om en gång. Skönt. Har idag beskådat den största ven jag någonsin sett. My god. Den var nästan en centimeter bred! Stasen satt mest som dekoration, trodde venen skulle explodera när jag drog åt den så jag fick lossa på den igen. Tycker det är sjukt störande med sängar som inte tar bort elstörningar! De har några med elhiss på stället jag är på nu och då måste man rycka ut kontakten annars får man jättefula kurvor och det glömmer såklart jag. Jag kommer på det när jag ser förstoringen när det är klart, P- och T-vågen försvinner i bruset. Mindre lyckat, gör om, gör rätt. Sängarna ska ta bort störningar men det gör de inte, så det är bara att rycka sladdarna.

Börjar bli mer och mer förkyld. Nu har jag ont i halsen dygnet runt och inte bara på morgonen. Alvedon och Ipren är mina bästa vänner just nu. Har inte tid! Energinivån är lite låg också. Borde plugga som en liten galning men känner mig helt tom i huvudet efter en ganska intensiv dag. Hur ska det gå?!

Numera är jag stolt ägare till två bindgalna flugjagande animaler(läs: idioter). De är som två ånglok när de försöker ta dem. Totalt tunnelseende. Pax upp till fönsterhöjd och Salsa, hon har inte direkt några höjdbegränsningar. Pax kommer nöjd fram och visar upp sin fångst genom att lägga sin halvdöda slemmiga fluga framför fötterna på en. Tack? Salsa äter upp sin. Fräscht? Det är härligt med djur. Igår kväll när jag precis hade lagt mig hörde jag att det lät i köket. Aj då, bäst jag kollar vad katten gör. Hann precis slänga av mig täcket innan jag hörde kraset. En assiet fattigare. Det ÄR härligt med djur.

Denna kan man skratta gott åt. Blir bara roligare och roligare ju fler gånger jag ser den:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0