Oktober

Det har tagit mig tre dagar att inse att det faktiskt är oktober. Det här året har verkligen flygit iväg. På måndag börjar c-uppsatsen och det känns som att det inte alls är långt kvar till vi är färdiga sjuksköterskor. Wow, om 7,5 månader ungefär är jag sjuksköterska. Hur kan tiden gå så snabbt men ändå så längsamt? Det känns som att det var evigheter sedan gymnasiet slutade men åren på universitetet har gått så snabbt.

Det börjar bli kyligt nu och igår var det -3 grader på morgonpromenaden. Burr vad kallt. Snart är vintern här och då kommer det inte alls vara längt kvar till examen (heter det examen?). Då ska jag verkligen ut och dela mediciner och sticka nålar i folk utan "övervakning". Jag både längtar dit och hoppas att den dagen inte ska komma än. Det känns inte som att jag lärt mig tillräckligt mycket för att göra allt själv, kunna allt själv. Samtidigt ska det bli så skönt att börja jobba och tjäna pengar och kunna göra det jag vill.

Ja det är helt klart att jag kommer vara väldigt kluven när jag står där och tar emot den lilla broschen och legetimationen som jag tillsammans med mina kamrater har kämpat för i tre år.

Nej det är ingen idé att oroa sig för framtiden, den kommer i alla fall att komma och det mesta brukar faktiskt i slutänden lösa sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0