Man får så bra idéer när hjärnan är lite mosig

Idag har jag suttit lite till med hemtentan, men jag har fortfarande en uppgift kvar och funderar på att göra den nu eller tidigt imorgon. Hjärnan har blivit lite mosig idag. Nåja till den lysande idéen:

The fluga from hell har hittat in i min lägenhet. Den är stor som en femkrona (ok jag kanske överdriver lite, men i alla fall som en tia!) och riktigt grov och den surrar jätteHÖGT. Både jag och il dogo har jagat den hela dagen. Det slutade med att jag kraschade ner från en stol in i fönsterbrädan och Pax gled på parketten in i skåpet. Vi fick se oss besegrade. (För tillfället ja!) Fick för en stund sedan en alldeles lysande idé, i dubbel bemärkelse. Om jag öppnar balkongdörren (provade att öppna fönstret förut men det gick hflugan minsan inte på) och ställer mig därute med en ficklampa! Aha, flugor dras ju till ljus och på så sätt kommer den flyga ut. Jag började till och med leta efter ficklampan. Blev nästan rädd när jag insåg vad jag höll på med. Jag menar herregud. Skulle jag stå därute och blinka med en ficklampa för att försöka leda ut en fluga ut i höstrusket som någon jäbla trafikledare? Undra vad grannarna hade tänkt?

Paxen har tagit nya tag och skuttar runt för fullt på flugjakt själv tittar jag på körslaget, med inslag av flygande gårdshund. DADADADA SUPERDOG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0