Telefonkontakt.

Hur tidigt på morgonen kan man egentligen ringa folk? Hur länge sover snittbefolkningen egentligen? Efter tio känns lite lagom att ringa men det kanske bara är jag som är morgonpigg? Under min uppväxt fick vi aldrig sova längre än till nio. Inte ens på helgerna för då kom pappa in och väckte mig och mina syskon med argumenten man kan minsann inte sova bort hela dagen och nu är frukosten framdukad så då kan ni lika gärna äta. De dagar han försökte vara snäll kom han in och väckte en och sedan frågade han faktiskt om man ville ha frukost eller ej, det är ganska svårt att somna om då så frukost blev det... Det kanske är detta som har gjort att jag gillar att väcka folk, mohaha. Ge igen från min Svensson-uppväxt med en kärleksfull pappa som bara ville vårt bästa, att vi inte skulle slösa våra dagar.
Nåja tillbaka till frågan när kan man ringa till folk? Elva känns väl ganska ok tycker jag. Sover man då så borde man bli glad över att bli väckt, annars försvinner ju faktiskt hela dagen. Det är ännusvårare att ringa till folk tidigt på helgerna för man vet inte om de har varit ute eller ej. Ständigt denna artighet att inte vilja störa folk. Nåja folk får väl säga till om de tycker jag ringer för tidigt. Jag sattsar på elva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0