Bygga stol med basala hygienrutiner

Ok lite konstigt kanske. Ska börja från början:

Ryggstödet på min gamla skrivbordsstol gick sönder och ramlade bort. Kvar blev en pinne, inte så skön att luta sig mot. Det blev till att införskaffa en ny. Oj vilket litet paket för en stol. Hmm, måste vara många delar men det kan ju inte vara så svårt....

Först skulle jag sortera ut skruvarna, det var tydligen två olika sorter. Även om det knappt gick att skilja dem åt lyckades jag till slut. Detta ledde till att jag blev flottig om händerna. Nu skulle jag ta itu med ryggstödet och sitsen som var rena. Från smutsigt till rent arbete = tvätta händerna. Tog i gasfjädermojengen, blev flottig skulle ta i ryggstödet alltså tvätta händerna. Tar jag lite för allvarligt på det här med basala hygienrutiner? Eller är jag redan så skadad? Jag kunde liksom inte fortsätta när jag visste att jag var smutsig.

Så fortsatte det tills jag fick för mig att jag var klar. Jippie. Nej, då hade jag skruvat på bottenplattan åt fel håll. Tillbaka på ruta ett, eller egentligen nummer två enligt manualen. Till slut blev den i alla fall ihopskruvad och jag är riktigt nöjd. Bara ett litet problem med att spärra lutningen. Man kan tydligen luta den fram eller tillbaka och låsa den med en skruv. Jag vill ha den tippad bakåt så jag lutar mig bakåt, än så länge går det bra. Nu kommer problemet. Vill man fästa stolen i det läget så måste man skruva på en skruv som sitter under stolen, för att nå den måste men luta sig framåt. Detta resulterar även i att hela stolen tippar framåt. Förstår ni problemet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0