Operation Flås

Mickron har landat. Nu äntligen kan jag värma matlådor lite snabbt och enkelt.

Nu till min nya idé. Den går under kodnamnet Operation Flås. Från början: Jag tittade i en såndär lev-glad-hälsosam-hurtig-frisk-och-allmänt-lycklig-tidning som mamma hade och hittade ett träningsprogram för kkondition. Ett lite lagom träningsprogram för oss som inte har någon kondition överhuvud taget. Det är indelat i tre delar mini, midi och maxi. Jag börjar på mini, eftersom min kondition inte finns. Nåja nu sitter programmet på kylskåpet. Såhär ser mini ut:

Vecka 1-2.
Mån, tors, lör. 30 minuter promenad. Se till att bli flåsig. (I vecka två, börja lägg till backar/trappor)

Vecka 3-6 Flest backar vinner.
Mån. 30 min gång se till att bli rejält flåsig.
Tors. 30 min varva gång och jogging. Backar eller trappor.
Lör. 45 min gång och jogging. Backar eller trappor.

Vecka 7 -->
Mån. 30 min jogging. Backar eller trappor.
Tors. 45 min jogging. Backar eller trappor.
Lör. 45 min jogging. Backar eller trappor.

Man kan stanna längre på varje steg om man inte känner sig redo att gå till nästa steg och man kan byta dagarna man gör det på, men se till att alla pass inte blir på rad. Jag tycker att det låter helt okej att komma igång med. Någon som är sugen på att vara med? Jag tänker lite som så att kan man bara komma igång att gå regelbundet så tror jag att joggingen kan komma lite naturligt när flåset blir bättre och man kommer in i en rutin. Att göra något är bättre än inget och man kan ju stanna på den nivå man känner sig bekväm på. Nu ska jag börja leva som jag lär.

Jag bytte min måndag till tisdag denna vecka och har idag varit ute på en 30 minuterspromenad med flås. Nu är jag igång.

Kommentarer
Postat av: Labolina

Härligt! Jag ska också börja träna mer.

2009-06-12 @ 23:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0