I'm back!

Hello internet. Hello världen.
Nu äntligen har internet kopplats in.

Nu har jag flyttat in i min nya lägenhet och jag trivs så himla bra! Den är så himla perfekt. Högt i tak, superfräsch och alldeles lagom stor. Det mesta är uppackat och nu gäller det bara att hitta alla saker som man la på bra ställen och som nu är helt borta. Ja, okej jag erkänner att jag har gömt några kassar i stora garderoben som jag inte orkar packa upp.

Pax är helt utslagen i värmen och sover mest hela tiden. Därimellan ägnar han tiden åt att gå på korta promenader, jaga flugor och massekrera toappapersrullar över min soffa och matta. (Det tog lång tid att städa.) Han har inte riktigt fattat att vi ska bo här än men han älskar att sitta och titta ut på "sina" domäner från balkongen.

Idag var det en riktigt kanondag på praktiken. Allt gick så himla bra, lagom mycket att fundera på och fick ta en massa ansvar. Börjar även bli riktigt okej på att dokumentera. Lite mindre kanon när jag skulle ta tåget hem. Ena spåret var trasigt så tågen fick turas om att köra åt varsett håll. Det var hur varmt som helst ombord och efter halva vägen stannade det. Därefter meddelade lokföraren att nu var vi tvugna att köra försiktigt, och det gjorde vi. Vi blev omkörda...av mopedister! Hemma var jag aningens upprörd och inte förrän jag var halvvägs hemma kom jag på att jag hade cykeln på stationen, bara att vända i värmen.

Helgen som varit var grym. Kl. 17.00 i fredags blev det bestämt att jag skulle med mina kusiner och en kompis till den ena till göteborg. Så två timmar senare satt jag i en bil på väg mot götet tillsammans med tre fnittriga tjejer. Det blev en riktig tjejresa med en massa skratt. Speciellt när gps:en tyckte vi skulle åka ner i tinngstadstunneln som var till hälften stängd p.g.a vägarbete. När vi åkte igenom den, första gången, skrattade vi åt alla som fick stå i bilkön på andra sidan, ända tills gps:en visade en laglig u-sväng och vi hamnade i kön. Så med vindrutorna nere och solluckan öppen (det var väldigt varmt i lödags) hamnade vi i kö. Liten detalj var att vi fick pressa oss in i kön för ingen ville släppa in oss. "Men sväng in" ropar jag till kusinen som kör. "Men han flyttar inte på sig" hojtar hon över den jättehöga musiken. "Jamen då får han väl göra det om han är rädd om lacken!" var mitt svar så kusinen gjorde som jag sade. (Stollen gjorde som tok sa) Denna högljudda manöver lyckades vi utföra mitt framför ögonen på en polis...oops. Jaja han fick sig ett gott skratt, tur han tog det så.

Så vi åkte ned till Åsa och sov där på lördagen. Åkte till Ullared på lördagen och hem igen på lördagen och direkt på kalas för att fira mamma. Vilken resa. Hittade gardinstänger, hundleksaker, ett kamerastativ och lite annat smått och gott.

Ja, det var en liten update vad jag haft för mig den senaste tiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0