Mina lappar

Jag älskar mina små jobblappar. På dom skriver jag upp allt för att komma ihåg allt som ska göras. Det är så mycket förkortningar och kladd tillsammans med dålig handstil så det är antagligen bara jag som kan läsa dem och förstå allt. Exempel.
FF = Förmaksflimmer
DM = Diabetes melitus
Tab = Tablett behandlad
Ins = Insulinbehandlad
Bltr = Blodtryck
F = Fastar
M = MIDA
TM = Telemetri
AP = Angina Pectoris
Brsm = Bröstsmärta
SSS = Sköter sig själv
BP = Blodprov (Alltså inte brommapojkarna :P)
P = P-glucos
m.m. m.m.
Alla hjälpmedel blir små symboler ex. små glasögon eller en liten rullator och alla tider och saker att göra ringar jag in med rött för att sedan kunna kryssa av dem när jag har utfört dem. Alla allergier står med röd penna och stora bokstäver. Det är färgglada och fina lappar men utan dem skulle jag inte klara mig speciellt länge. Idag var det en bra dag. Jag älskar verkligen att gå till jobbet, synd bara att det blev lite mycket på slutet. Helt plötsligt skulle allt hända på en gång, men jag gillar det. Inte när det blir för stressigt men jag gillar att ha många saker på gång, så länge jag har mina lappar och vet vad som ska göras...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0