Framtid

Jag hoppas att jag aldrig någonsin blir en sådan sjuksköterska som blir irriterad när folk kommer eller ringer om sina problem. Jag vill inte bli hård och okänslig som det är på många ställen. Vad har jag för rätt att tycka till om deras problem eller deras sätt att vara? Jag vet ingenting om vad som ligger bakom eller hur de har det. De kan ha ett rent helvete och jag hör bara gnäll och tycker de är jobbiga patienter/anhöriga. Nej så får det aldrig bli. Om jag märker att jag en dag har blivit sådan, då ska jag byta jobb. För även om jag som professionell tycker att deras problem är larvigt så är det såklart inte det för de som har drabbats och deras anhöriga.

Sitter fortfarande med hemtentan, men det fanns en sådan här okänslig sjuksköterska i texten och jag blev bara lite upprörd. Nu ska jag fortsätta men det går så himla dåligt. Det börjar lukta underkänt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0