Vänta här är det, nej, nej, här borta. Hallå! Det måste vara här!

Dagens morderna julstjärna finns till för att de tre vise männen följde en stjärna för att hitta lill-Jesus i krubban. När jag läst detta på mjölkförpackningen började jag genast fundera på vad förvirrande det hade varit för dem om de levt idag. Jag såg genast framför mig tre män i lakan som förtvivlat irrar omkring och letar vid alla stjärnor. Med sig har de gåvor, kanske en käpp och lite anant som vise män brukar bära runt på. "Ursäkta, Jesus?", "Hallå, hallå. Vi letar efter lill-jesus?", "Jesus? Nehej, okej vi vandrar vidare.", "Nyfödd gudason? Nej, nej ni behöver inte ringa polisen".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0