Smittspridning

Idag tog jag den beryktade vaccinationssprutan mot A(H1N1) aka svininfluensan. Höll på att ramla av stolen när sköterskan inte spritade av min arm innan. Var det inte smitta man ville förhindra?! Väntade mig en kall tuss men fick ett stick på en gång. Rätt in i benet borrade hon den minst 20 centimeter lång och fem centimeter vida sprutan. Jag lovar att hon tog fel storlek för den nålen måste vara avpassad för elefanter. Inte stackars små, intet ont annande homo sapiens sapiens. Det sved i armen en stund efteråt men nu känns det bättre. Håller tummarna för att det inte blir mer biverkningar.

Salsa och Pax har börjat ge sig in på team-work. Pax sliter de tomma torullarna i bitar och Salsa drar järnet med de små bitarna som blir. Matte städar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0