Känsliga läsare, läs inte vidare.

Kanske ska vara om jag har några känsliga läsare. Ännu ett äckligt inlägg:

Finnes: Magsjuk hund med diarréer och kräkningar
Önskas: Ren och väldofande lägenhet.

07.00 ringer klockan och jag upp. På väg till toaletten trampar jag i något kladdigt och kallt. Når lampknappen och mina misstankar visar sig stämma. Hundbajs. Hoppar på ett ben in i badrummet. Halvvägs inne hör jag hur Pax börjar hulka. Fasen han står i soffan. Tur den är inslagen i handdukar p.g.a. kattunge. Så hoppandes på ett ben är jag åter på väg in i badrummet med en kräkhandduk i händerna. Då hör jag plötsligt nya hulkningar. Som en riktig OS-målvakt kastar jag mig genom rummet, fortfarande på ett ben, och lyckas fånga de nya spyorna i handduken. Yes! In i baddrummet och tvätta foten, skura golvet, lägga handduken i blöt. Det är sjukt svårt att få bort gallfläckar när de väl torkat. Ut med hunden och lyckas även boka en tvättid nu på morgonen i bara farten. Nu är handdukarna rena (hade kvar en från igår också). Hunden har däckat och katten ligger och spinner i mitt knä.

Kommentarer
Postat av: Emmy



Men Paxen då.....

2009-12-04 @ 14:26:22
Postat av: Labolina

Vardagshjälte nr 1, det är du det Ullis!

2009-12-04 @ 19:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0