Detta har hänt

Har inte bloggat nu på några dagar av den anledningen att Pax varit sjuk. I torsdag började han bli dålig i magen och i fredags blev det värre. På lördag morgon hade han kräkningar diaréer och hade svårt att resa på sig. Han haltade på höger fram och vänster bak så det blev en tur till strömsholm. Bukröntgen visade inget och blodproverna såg bra ut. Vi tog även ett boreliaprov som jag kommer få svar på i veckan. Han blev lite piggare på kvällen men fortsatte att spy, åt inget och drack för lite. Söndagen var han likadan Hältan blev dock bättre och han var inte lika stel. Igår kväll började han äntligen äta! En halv deciliter och idag har det blivit en deciliter hittills.

Han blev ordinerad specialfoder med smakgaranti, nåja han äter när han märker att han inte får något godare. Tre gånger om dagen får han även ett kosttillskott för att hjälpa tarmarna att komma igång, en spruta med klet som han inte alls tycker om. Dessutom skulle han avmaskas i tre dagar med två tabletter om dagen. Jag är inte populår just nu. Tur att han är så snäll.

När jag avmaskar Pax får jag hålla fast honom trycka ner pillret så långt att han nästan spyr och tvinga ihop käkarna och stryka strupen för att de ska gå ner. Han lyckas ändå få upp dem ibland och gömma i godis finns det inte en tanke på, han äter helt enkelt upp godiset och spottar ut tabletten. När jag avmaskar Salsa kan jag lätt gömma tabletten i lite blötfoder. Skulle den ramla ut är det bara att sticka fram den så äter hon upp enbart den. Pax lär av lillasyster.

Idag har jag handlat mina sista julklappar. Nu är det bara en kvar till julklappsbytet men jag får inte reda på vem jag ska köpa till förensen på fredag. Nu ska jag åka och hämta farmor för vi ska vaccinera oss. Hoppas jag inte svimmar. Sprutor är inte min grej och då skulle farmor antagligen få en hjärtattack för hon är så otroligt lättstressad och orolig över allt.

Och jo en blivande sjuksköterska kan vara spruträdd. Det är jättekul att sticka nålar i andra men inte så kul att själv agera nåldyna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0