Härliga morgon

Idag vaknade jag och vovven vid halv åtta. Eller ja, vovven vaknade och väckte mig vid halv åtta. Vädret var helt underbart imorse på morgonpromenaden. Gräset var blött, solen lyste bakom ett tunnt molntäcke och det var alldeles lagom varmt i shorts och tjocktröjja. Båda jag och Pax stormtrivdes och ingen av oss ville vända hemåt, så vi fortsatte gå. Vi gick till bäcken och tillbaka. Det tog en timme och en kvart. Skulle gissa på att det var runt 5 kilometer kanske. Pax tog ett morgondopp i bäcken och drack lite innan vi gick hem igen. Frukosten blir underbart god när man är jättehungrig!

Nu är det bara två dagar kvar på sommarjobbet. Går eftermiddag idag och dag imorgon. Samtidigt som det ska bli skönt så kommer jag att sakna det. Det är verkligen en supertrevlig arbetsplats med jättehärligt folk. Pratade lite med chefen igår om hur jag hade trivts på arbetsplatsen och hon skulle sätta upp mig på en vikarielista ifall de behöver folk. Hoppas, hoppas att de ringer. Bra med lite extra pengar och all erfarenhet man får. Jag har lärt mig massor i sommar. Så tacksam över att jag fått chansen att vara där.

Bara fem dagar kvar till omtentan nu. Hua. Har dock kunnat plugga ltie på jobbet de senaste veckorna för vi har haft det ganska lugnt. Lika gärna som att sitta i fikarummet och snacka kan man ju sitta vid datorn och plugga. För när jag väl kommer hem är jag helt slut och även om jag läser i böckerna fattar jag ingenting. Kan läsa samma mening 40 gånger utan att förstå vad den handlar om. Hinner ju vara ledig lördag, söndag och måndag så de är officiellt avsatte för att plugga på. Jag är så otroligt nervös inför detta, så mycket häger på en enda liten tentaj'vel. Usch. Nåja snart drar jag till Turkiet. ska bli såååå skönt. Sol, bad och slappa. Kan det bli bättre?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0