Spa

Bara jag skriver ordet spa kommer jag utsökt att tänka på Peanut och Jalapeno on a stick med Jeff Dunham. Hmm, skadad? Ni får själva avgöra. Nåja fick i alla fall för mig att jag skulle ha lite mini-spa hemma. Rättare sagt skulle jag prova en ansiktsmask som skonsamt skulle rengöra mitt fejs. Kleta på och låt sitta i 10-15 min (tror exakta beskrivningen var "applicera varsamt på huden, undvik ögon och läppar"). Hade valt en som luktade jordgubb, citron och passionsblomma, mums. Nog luktade det alltid, det gör det fortfarande... Nåja insmord och klar satt jag där med jordgubbskärnor och diverse skalbitar i ansiktet och försökte lista ut vad man kan hitta på i 10-15 min medans masken rengjorde, skonsamt. Inte mycket, speciellt inte utan linser om man ser så taskigt som jag gör. Det blev alltså att rulla tummarna sittandes på toalocket, spännande. Efter nio minuter bestämde jag mig för att det fick räcka. Sedan tillbringade jag 7 min. till att få bort allt klet och skal, men lyckades till slut med en massa vatten. Tips till er som provar, ta andningspauser mellan vattenstänken, det är så jobbigt att få vatten i näsan när man drar efter andan i panik för att man inte får luft. Huden känns minsan rengjord på djupet. Lite lenare, lite mer lyster, lite mjukare och lite slätare. Där ser man. Ska definitivt prova igen, klart godkänt. Sedan lyxade jag med ögonkräm och ansiktslotion, de gör ju ingen nytta som prydnad i badrumsskåpet direkt. Jag känner mig som en helt nu människa. Nej, jag överdrev lite nu men det känns rent i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0