Kalas

"I believe that family is worth more than money or gold" - Savage Garden

I fredags hade vi kalas hemma hos mamma och pappa. Lillebror fyllde 18 och såklart måste det firas. När min släkt firar födelsedag så firar vi stort, högljutt och med mycket folk. Totalt var vi 21 personer och 3 hundar, det blir fullt hus alltså. Ibland blir man mer än lite trött på dem. De finns överallt, men samtidigt är jag så otroligt tacksam att de finns. Jag älskar er allihopa.

Vi satt ute på altanen, det var kallt i början men tillsammans gjorde vi det varmt. Det blev potatisgratäng och kött med kladdkaka till efterrätt. De blev mycket skratt och stoj men det är ju så det brukar vara.

Senare på kvällen när det blivit mörkt ute tände mamma en massa ljus på altanen och mina småbrorsor tog fram sina gitarrer och spelade och alla sjöng. Deras röster låter så himla bra ihop, så lika och det tycker jag inte bara för att jag är deras syster. Vi andra klämmde i när vi kunde texten. Jag vill ha en egen måne, Knockin' on heavens door, Visa vid vindens ängar med flera och gissa om det blev fart på farmor när lilla lillebror spelade Dagny.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0