Så virrigt

Jag vet inte vad jag vill längre. Allt känns så himla hopplöst. Vill jag verkligen bli sjuksköterska? I mitt yrke kommer folk att dö, jag har redan varit med om det under praktiken och sedan var det ju obduktionen. Jag har fortfarande svårt att äta pizza ibland... Jag vet inte om jag kommer orka med ett yrke där man vet att alla inte kommer att överleva.

Jag är inte speciellt gammal och finns det inte mer i livet? Altt jag vet är att plugga. Jag vill resa, ströjobba lite tills jag verkligen är säker på vad jag vill göra men jag vet inte om jag vågar. Jag har både lägenhet och en hund så jag behöver ju en någorlunda fast inkomst och vad kan man egentligen få för jobb om man inte har någon utbildning?

Problemet är väl att jag vill göra allt. Jag vill bli veterinär, kemist, jobba med hästar och bli lärare osv. Livet känns så kort och jag vill utnyttja det till max men som det känns nu så gör jag inte det.

Samtidigt känns vissa dagar helt toppen, jag tycker att jag vill bli sjuksköterska och världen är underbar.

Är så sjukt förvirrad just nu.

Kommentarer
Postat av: Emelie B

Ah vi känner nog alla likadant just nu... fan vad skoltrött man ska vara

2008-11-10 @ 22:32:11
Postat av: Labolina

Jag vill också hinna göra en massa! Typ resa överallt och gå alla utbildningar som finns, och massa småsaker. Man får ta det som är roligast och passar bäst för stunden.. Eller nåt, jag har nog inget bra råd, jag är bara impulsiv, jag orkar inte ta beslut längre, jag bara hoppar på vad som helst, det blir mycket mer spännande =)

2008-11-26 @ 00:33:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0