Segt

Nu är jag helt slut. Speciellt fötterna! Ajajajaj. Måste köpa bättre skor, man går och står hela dagarna. Jag har lärt mig massor under denna period eftersom jag inte jobbat inom vården förut. Har fått prova på massor och helt underbar personal att jobba med. De gör massor att folket är trevligt och pensionärerna är jättegulliga.

Men ibland undrar man vad man gett sig in på. Herregud folk dör ju i detta yrke! Okej jag är inte dum i huvudet jag vet att folk dör i sjukvården men man tänker inte så mycket på det föränsen man stöter på det. Fast ibland kan det vara fint och fridfullt också, man vill ju såklart inte att någon ska dö men man vill ju inte att någon ska ligga och lida heller eller bara skrika att de vill dö. Det är jobbigt att höra att de bara vill hem till herren eller att livet inte är värt att leva längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0