Oj oj

Nu var det länge sedan jag bloggade känner jag...Vart ska jag börja.

Världscupfinalen var helt otrolig!!!! Grattis Meredith Michaels-Beerbaum som vann! Skön revans från förra året då hon ledde inför sista dagen när Shutterfly slog på en tvärnit och hon flög av. I år höll han sig i skinnet :D. Och vilken publik! Göteborgspubliken är könd för att vara lite outstanding och jag tror vi bättrade på det rycktet. Stående ovationer, skrik och visslingar. Vilket ärevarv det blev. Fick rysningar.

Jag har börjat min VFU (praktikt) på ett boende. Inte riktigt min grej måste jag säga...men jättetrevligt folk som arbetar där. Är ändå riktigt nöjd med mig själv, jag kan faktiskt mer än jag tror.

Pax lever och mår bra. Har börjat jaga humlor, bin, fjärillar, flugor, myggor etc. Idag upptäckte han en slemmig liten krypande varelse med hus!!! Han närmade sig försiktigt nosade och puttade omkull den. När han skulle ta ett smakprov sa matte ifrån. PET-flaskor är det som gäller just nu. Det bara smäller och skrammlar när han kommer slängandes med sin 2-liters fantaflaska genom huset. Flaskan är typ lika lång som honon och han får bara tag i korken, men stampar man på den skjuter den iväg med en väldig fart.
Han har även gjort en helt otrolig upptäckt! Han har hittat den, kotten med stort K. Kotte 2.0, nämligen grankotten! Nästan tre gånger så stor som tallkotten. Helt fantastiskt. Men jag måste säga att jag är glad så länge det bara är kottar, en kille på jobbet har en schäfer som häromdagen kom hem med ett avgasarrör. Så nu har han det liggandes framför ytterdörren. Rostigt och dant, men enligt frun såg hunden så lycklig ut så hon ville inte ta det ifrån honom. Haha.

Vi har fått till upgift på valpkursen att hundarna ska lära sig rulla runt till sista gången. Vi tränade lite idag och det gick över förväntan. Han lyckades snurra runt men blev sedan liggandes på sidan. Aja vi har ju 6 veckor på oss. Nästa helg är det dags för utställning. Pax startar som nummer 1 i sin ring! Klockan nio ska han in och vi har resväg på minst en timme. Det blir tidig lördagsmorgon, men de gör inget för det ska bli så kul!!

Kommentarer
Postat av: Toffs

Min hund bär hem ved...Så om jag inte bott i lägenhet utan i hus och haft en braskamin så hade det varit bra...Men kottar är ju också kul! :-)

2008-05-21 @ 11:28:14
URL: http://gilgamesh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0