13 Maj

Nu har jag haft två dagar ledigt. Härligt. Måndag och så idag tisdag. Skönt att få sova ut på helgerna är det alltid någon som ska upp före åtta *suck! och då drar Pax igång så det är bara att gå upp och ut.

Har upptäckt att det bor en gubbe i buskarna vid vårt vanliga promenadstråk vi den lilla cykelvägen mellan industrierna så nu vågar jag inte gå där själv på kvällarna. Han bara sitter mitt bland buskarna och tittar på folk. Det var Pax som först upptäckte han, han kände nog lukten och började morra som en tok. Då såg jag att han satt där med håret rätt upp och smått galen blick...Läskigt faktiskt. Han kanske bodde i byggnaden som brann för jag har aldrig sett han där förut. Fast det brukar komma lite lustiga prickar dit. Ibland kommer en man som ställer sig mitt på den lilla cykelvägen och röker. Sedan står han där en stund för att sedan cykla iväg.

Pax har fått noskvalster så utstälningen vi skulle vart på i helgen blev inställd. Jättetråkigt tycker jag men det kommer ju nya...

Igår var jag, moster och mormor ute och gick med hundarna. Det var väldigt mysigt. Vi gick runt Söderhavet och hundarna var i och badade. Eller Zingo badade, Pax plaskade tills vattnet kom upp till magen och Tjabo mormors hund försökte komma så långt från vattnet som kopplet tillät. Sedan åkte vi till moster och fikade och Pax och Zingo rusade runt och brottades som vanligt. Zingo lägger sig på rygg Pax hoppar upp på honom och då sparkar Zingo till så Pax flyger iväg. Han ser lika förvånad ut varje gång. Men han är på igen på en gång. Idag blir det favorit i repris. Klockan 11 kommer mormor och hämtar mig :D


Kommentarer
Postat av: Emelie

Söderhavet?!

2008-05-13 @ 12:32:46
URL: http://sskstudent.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0