Snart dags för utställning!

Ja tiden går fort....kommer ihåg när jag hämtade Pax från uppfödarna. Han var då 8 veckor och vägde 2 kilo, mindre en min kanin som väger 2,5 :D. Efter 4 timmar i bil som han spendeade med att sova kom vi hem. Pappa hade snällt ställt upp och skjutsat mig för att hämta hem min lilla diamant. Det första han gjorde när vi kom hem var att:

1. Hälsa på alla nya människor som verkade glada över att han var där.
2. Sätta sig på hallmattan och skita (nyavmaskad= LÖS i magen såg ut som en brun kräm och luktade apa) ja fick panik och trodde att pappa skulle lämna tillbaka han.
3. Inviga alla sina leksaker.
4. Somna som en klubbad på min axel.

Han var hemma.

Vi hade bestämt 2 regler ingen hund i soffan och ingen hund i sängen. Det tog en dag att komma upp i sängen och en vecka att charma sig förbi pappa och upp i soffan.

Pax ras dansk/svensk gårdshund kan födas med stubbsvans vilket han har gjort. Så det första folk frågar är vilkan ras det är (en har gissat rätt hittills) och vad som har hänt med svansen. Han föddes så :D

Nu har liten blivit stor och vid 5 månaders ålder väger han drygt 8 kilo och mäter straxt över 35 cm i manken och på söndag ska vi göra premiär i utställningsringen. Matte är supernervös men vi har tränat stenhårt (många köttbullar och mycket falukorv blev det) och han börjar bli duktig på att stå stilla. Är mest nervös över hur han ska reagera på alla andra hundar.

Så om en stund ska vi träna lite till men just nu ligger han och sover på rygg i sin korg med tassarna i vädret, enda chansen för mig att få något gjort. Han är ju bara vaöp och har precis fått alla tänder. Han tuggar på allt, far omkring som en stutsboll, springer genom huset så att mattorna hamnar i en hög och hjälper gärna till att bädda upp allas sängar. Alla stumpor som ligger på golvet ser han som sina! (även vantar, mössor och halsdukar) Han äter på allt när vi är ute pinnar, kottar, stenar, mossa, tuggummin, cigarettfimpar, portionssnus och plastförpackningar...ja allt som går att få in i munnen. Tråkiga matte pillar ut hälften och slänger. Han ÄLSKAR löv och eftersom han inte får någon mat hemma (ett skämt, han får mat!) måste han äta gräs.

Kan skriva hur mycket som helst märker jag :D men jag får väl spara lite till någon annan dag för nu har monstret vaknat och dags för en promenad sen ska vi öva på "STÅ"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0