Resurs + Tenta

Jaha då har man haft resursen då (frågestunden innan tentan). Jätteroligt, inte innehållet men detta hände:

Vi har denna kurs haft tre lärare en i statistik, en i vetenskaos teorier och en i forskningsprocessen. Först ut var Vet. teori läraren som svarade på sina frågor, avklarat på en halvtimme. Sedan kom forskningsprcessläraren in och skulle svara på sina frågor. Det gick sådär...det slutade med att vet. teori läraren fick svara på dennes frågor eftersom den förseläsaren tydligen inte riktigt visste vad det var hon pratat om på 4 föreläsningar...Det känns som den nivån man förväntar sig på universitetet...NOT! Efter att ha ratat de andra frågorna eller hänvisat till boken skulle hon göra en snygg överlämning till den sista läraren: "- Nej nu måste ja ta och släppa in J. i det här." Statistiklärare J. reser sig då upp och säger "Nej, nej släpp ut mig" varpå han gick ut ur salen. Alla bröt ihop och skrattade, några slutade när de märkte att han inte kom tillbaka. Men de flesta visste att han skulle ha sin utfrågning på en lektion efteråt istället. Jag kommer aldrig att glömma den extremt förvånade minen på processläraren...obetalbar. Hon som är så präktig.

Brorsan sitter och pluggar fysik...jag saknar det! Eller nja inte direkt fysiken men jag saknar utmaningen. Att få sitta och tänka, klura sig fram till svaret. Nu är det bara att lära sig allt utantill...lite långrandigt ibland. Aja kanske beror på att jag inte är så sugen på att plugga tenta hela påsken...men jag har ändå aldrig gillat hönor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0