1 dag kvar!

Nedräkningen har börjat till första utställningen!!! Om mindre än 24 h. är han utställd och klar.

Igår kväll åkte ja in till Emelie och vi hade spelkväll med Emmy. Det slutade framför datorn och youtube efter att jag hade åkt på spö i Jeopardy! Grattis Emmy och stark insatts av Emelie som tog på sig den tunga rollen som Adam Allsing och stod för alla ljudeffekter. Det blev väldigt trevligt även framför datorn och många skratt. Herregud vad man kan hitta roliga klipp på youtube...fast ibland undrar man om vissa inte har lite för mycket fritid...

Innan jag åkte till Emelie hände nått förskräckligt, pipen dog. Pax bästa leksak, en blå gummibjörn med väst och freestyle slutade helt plötsligt pipa. Det visade sig att själva pipdelen numera ligger inuti björnen och Pax blev helt förvirrad. Varför pep inte björnen när han bet på den? Han försökte gång på gång och det slutade med att han fick gnälla lite själv, för att få igång han men utan framgång. Som den kanske lite för snälla matte jag är så har jag självklart sett till att han fått en ny, en gul banan som piper både när han biter och släpper efter. Nu springer han runt och är allmänt lycklig, han har pipit utan uppehåll i snart 15 min...jag börjar ångra mitt köp.

Dagen började härlig :D vilket otroligt mysigt väder det var i morse. På morgonpromenaden var luften klar och frisk och det enda man hörde var fågelkvitter. Sedan blev det en tripp upp till stallet för att hoppa på kusinernas häst. Så glad att jag får låna henne. 07.45 var jag och kusinen där och gjorde iordning henne vi skulle hoppa bana. Det gick jättebra hon var pigg och framåt och hoppade alla hinder med "rätt" antal galoppsprång. Hon har väldigt kort galopp och brukar lägga in ett extra men idag var det full gas från början till slut. Det blev ett litet stopp man bara p.g.a. att jag red dagens sämsta sväng! Hon fick ingen ärlig chans.

Ikväll ska jag till Emmy som ska bjuda på mat, mums. Hon ska börja jobba en bit härifrån och har en hej då-middag för alla. Synd att du åker Emmy!! Men du är modig som följer dina drömmar :D

Nej usch vad mycket fjärilar jag har i magen inför imorgon. Måste bada hunden och packa innan jag drar till Emmy. Fast det får vänta, nu ska jag åka till farmor och farfar och äta lunch. Det är alltid en 10-poängare och jag är jättehungrig nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0