Värsta tiden att vara hundägare är nu!

Det beror inte på att det är kallt, blött och mörkt utan på alla dessa j*vla raketer. Jag förstår folk som vill fira det nya året och jag tycker inte man ska förbjuda raketer och smällare, men räcker det inte med EN dag? Folk har smällt i snart en vecka. Pax är inte skotträdd men han är lite smårädd för raketer. Jag förstår inte varför, han klarar gevärsskott men blir nervös av raketer. Det kanske är tjutandet innan de smäller. Eller också beror det kanske på att han inte kan höra vartifrån ljudet kommer, det studsar mellan alla husen.

Så nu spelar jag musik på höga nivåer för att han inte ska höra för såklart smäller de nedanför huset. Det funkar bäst med skränig musik med mycket trummor, fioler och lite snabbare takt. Stackars Pax han blir helt slut av att sitta på raketvakt men ibland lyckas han slappna av tillräckligt för att sova. Synd bara attt vi måste ut på en kvällsrunda. Hoppas de har slutat smälla då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0