Våren är här!

Jaha en liten update. Utställningen gick jättebra. Vi kom två i kvalitetsbedömningen men vi tävlade mot en tre månader äldre valp. På kritiklappen fanns ingen kritik utan positiva saker. Jag blev så stolt, speciellt slutet "En lovande valp". När domaren tog i hand sa hon att hon trodde mycket på min valp :D Kan man bli annat än nöjd?!

Igår var jag Emmy, Emelie och Håkan på Boda Borg. 15 stämplar lyckades vi skrapa ihop. Det måste ju vara något slags rekord ;D och gud va kul det var. Värsta härliga gänget ju, synd bara att inte Karin följde med.

Jaha våren är här. Äntligen!!! Inte en dag för tidigt. Just nu är det 14 grader varmt och på altanen är det 25. Dörren är öppen och Pax springer som en idiot ut och in hela tiden. Mellan rusningarna hämtar han pinnar som han gnager på, stenar att kasta med och han har även börjat att gräva ett hål under körsbärsträdet. När han hör hundar skälla springer han in och igenom hela huset, sedan hoppar han upp i kökssoffan och ställer sig i fönstret och skäller. Man kan ju inte beskylla honom för att vara smart men grannarna störs ju inte när han skäller inne....

I tisdags var det dags för upprop på valpkursen. När Pax hoppade ur bilen blev han på en gång utskälld av 3 schäfrar, Pax reste ragg morrad/gnällde och fick panik, han kastade sig in i bilen igen, stackarn.Efter denna händelse var han uppe i 390 och helt okontaktbar. Sedan gick vi in i stugan för info då lade han sig under min stol och sov. Det är härligt med Pax, händer det inte något så lägger han sig och sover en stund. Pax var inte värst av valparna även om han kom som god två eller trea... Vi gick en promenad och instruktören kvittrade på om att alla hundar gick så fint, Pax gick på bakbenen, hmm. Men jag har aldrig haft hund och är ju där för att lära mig. Även om man fick lite prestationsångest. Jag har alltid sjukt höga krav på mig själv, även om det börjar bli bättre. Nästa gång på valpkursen ska vi klippa klorna och de som vill får ta tempen. Det kan bli mycket spännande...

Idag var det genomgång av sond och efter det fick vi öva ett tag. Inte så svårt faktiskt men det kommer ju bli en annan sak att sätta det på en levande person som har kräkreflexer och kan ha hosta m.m.

Kom på att jag måste köpa någon typ av solfilm till bagageluckan i bilen så lilla grodan slipper sitta i gassande sol när vi åker någonstans. Mycket att tänka på när man skaffar hund...

Kommentarer
Postat av: Emmy

15 stämplar är respekt =)

2008-04-03 @ 15:37:13
URL: http://emmybrunner.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0