Slö dag idag

Har inte gjort det jag tänkte imorse. Fast jag har varit duktig och fått iväg inlärningsplanen till vfu:n i alla fall. Nu ligger den i grupphandledarens händer.

Idag har djuren haft tokspel här hemma. Pax har hjälpt mamma att riva upp en rabatt. Han har dragit bort den här gröna plastremsan som ska hindra jorden från att regna bort. Tur att rabatten ändå ska bort i sommar, det har i och för sig bara bott ogräss och en liten en där men ändå, det var ju allt vi hade på baksidan.
På framsidan har vi en riddarborg med blommor i. Den fick sitt namn efter att en liten kille gick förbi, kanske fem år, när mamma höll på att bygga den. Han utbrast "Wow titta pappa hon bygger en riddarborg!". Lite likt är det ju så den har fått det namnet nu.

Bambi min kanin har också haft fullt upp idag. Hon har suttit under mattan på mitt rum hela dagen och bara grävt, gävt och grävt. Tror hon har siktet inställt på OS i Kina. Man blir tokig av att höra henne, men nu har hon tagit en paus och sover en stund. Hon har även börjat gömma sin mat i en stor hög av sågspån, får gräva fram den varje morgon Hon brukar bli lite knasig när hon är brunstig men detta år slår alla rekord.

Nu ska jag mamma och ena brorsan åka och shoppa lite. Kul för det var länge sedan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0